Stížnosti
Informace o podávání stížností na kvalitu a způsob poskytování odlehčovací pobytové služby
Jak chápeme stížnost v odlehčovací pobytové službě?
Stížnost je ústně, písemně či telefonicky vyjádřená nespokojenost s kvalitou a způsobem poskytování odlehčovací pobytové služby, s organizací a řízením práce v rámci odlehčovací pobytové služby. Stížnosti slouží jako zpětná vazba výsledků námi poskytované služby, jsou podnětem pro zlepšování její kvality a slouží k ochraně práv a zájmů uživatelů.
Kdo může podat stížnost?
Stížnost může podat uživatel, nebo také zájemce či žadatel o poskytnutí odlehčovací pobytové služby. V zájmu uživatele odlehčovací pobytové služby, zájemce či žadatele o poskytnutí odlehčovací pobytové služby mohou podat stížnost také jejich příbuzní a blízcí. Žadatel či zájemce o službu si může zvolit zástupce pověřeného k podání stížnosti. Podala-li za uživatele stížnost jiná osoba, je o výsledku prošetření stížnosti informován ten, jehož jménem je stížnost podaná. V tomto případě jsou stěžovateli předány stručné informace z důvodu ochrany osobních údajů.
Komu lze stížnost podat?
Stížnosti jsou zpravidla přijímány v kanceláři vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby (OPS a PS). V případě její nepřítomnosti je možné podat stížnost prostřednictvím zaměstnanců oddělení pověřených zastoupením vedoucí. Při vyjádření ústní stížnosti (např. pracovníkům v přímé péči) je stěžovateli nabídnuta možnost obrátit se na vedoucí oddělení OPS a PS (popřípadě na jejího zástupce), včetně předání kontaktu na vedoucí oddělení OPS a PS nebo pomoc se sepsáním obsahu stížnosti. O ústním podání stížnosti je vždy pořízen záznam.
Stížnost může být podána (stížnost lze podat i anonymně):
- ústně:
- osobně: při ústně podané stížnosti je se stěžovatelem sepsán záznam o podání stížnosti na příslušném formuláři
- telefonicky: na níže uvedené kontakty. O telefonické stížnosti týkající se způsobu a formy poskytování odlehčovací pobytové služby, je pracovník vždy povinen učinit záznam
- písemně:
- zasláním na adresu vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby či řediteli příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava
- zasláním na email vedoucí odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby nebo na email ředitele příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava
- vložením do schránek na stížnosti
- datovou schránkou
Lhůty pro vyřízení stížností:
Stížnost je vyřizována bezodkladně, odpověď na podanou stížnost obdržíte nejpozději do 28 dní od přijetí stížnosti.
Stížnost se považuje za vyřízenou, jakmile po jejím prošetření byla učiněna opatření potřebná k odstranění zjištěných závad a stěžovatel byl o tom vyrozuměn. O vyřízení stížnosti musí být stěžovateli podána písemná zpráva i v případě, bylo-li zjištěno, že stížnost byla shledána jako neopodstatněná, a to s dodržením výše uvedených lhůt.
V případě anonymního podání stížnosti, bude stížnost vyřízena bezodkladně a informace o způsobu jejího vyřízení budou nejpozději ve lhůtě do 28 dní zveřejněny na dobu 10 dnů na veřejně přístupné nástěnce na oddělení lůžek odlehčovací pobytové služby v DPS Hladnovská 119, O.Muglinov a www.ssso.cz, nebude – li tím zasaženo do práva na ochranu osobních údajů nebo do osobnostních práv třetích osob. V takovém případě informace o vyřízení stížnosti zveřejněny být nemusí nebo mohou být zveřejněny v zobecněné podobě.
Není-li stěžovatel spokojen s vyřízením stížnosti, má právo na prošetření způsobu vyřízení. Prošetření zajišťuje ředitel příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava.
Kontakty a místa podání stížností
Adresa a kontakt pro možnost podání
stížnosti vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby:
Mgr. Darina Kolková – vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby
Tel: 596 245 502, 602 369 430
e-mail: dkolkova@ssso.cz
Oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby
DPS Hladnovská 757/119a
712 00 Ostrava Muglinov
Adresa a kontakt pro možnost podání stížnosti či žádosti o přešetření vyřízené stížnosti řediteli příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava:
Ing. Jiřina Halamčáková - ředitelka
Tel.: 555 131 620, 724 676 258
e-mail: jhalamcakova@ssso.cz
ID datové schránky: cfgbtjj
Příspěvková organizace Sociální služby Slezská Ostrava
Stará cesta 125/4,
711 00 Ostrava
Umístění schránky na stížnosti:
- schránka na stížnosti je umístěna na oddělení lůžek odlehčovací pobytové služby v DPS Hladnovská 757/119, Ostrava – Muglinov, vchod C.
Formuláře pro podání písemné stížnosti jsou vyvěšeny u schránek na stížnosti.
Obsah schránky je pravidelně kontrolován 1x týdně vedoucím oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby nebo sociálním pracovníkem.
V případě podání anonymní stížnosti ze strany uživatele, který je imobilní, lze využít přenosnou schránku na stížnosti. (Ze strany pracovníka, který schránku uživateli předal, bude zachována mlčenlivost o totožnosti uživatele).
Další adresy, kam se může stěžovatel obrátit, pokud není spokojen s vyřízením stížnosti:
Krajský úřad
odbor sociálních věcí
28. října 2771/117
702 00 Ostrava
www.msk.cz
Veřejný ochránce práv
Údolní 39
602 00 Brno
www.ochrance.cz
Český helsinský výbor
Štefánikova 216/21
150 00 Praha
www.helcom.cz
Opakuje – li stěžovatel svou stížnost k jedné záležitosti, přestože na ni dostal řádnou odpověď, stížnost byla vyřešena a nedošlo – li k opakovanému výskytu důvodů stížnosti, nebude stížnost znovu řešena. O tomto postupu bude stěžovatel informován.
* V případě zájmu si může uživatel vyžádat nahlédnutí do Standardu kvality č. 7, který upravuje podávání stížnosti na kvalitu a způsob poskytování odlehčovací pobytové služby. Informace o podávání stížnosti jsou uvedeny ve Vnitřních pravidlech pro poskytování odlehčovací pobytové služby.