PODNĚTY A STÍŽNOSTI
Postupy pro podávání, přijímání a vyřizování stížností jsou zpracovány ve SQ č.7
Jak rozlišujeme, co je a co není stížnost:
Připomínka - každé upozornění týkající se poskytovaných sociálních služeb od uživatele, jeho opatrovníka, či blízkých osob směrem k vedení Domova, pokud není označena jako stížnost. Připomínky řeší převážně ten, na koho jsou směřovány.
Podnět, návrh - ze strany uživatele, jeho opatrovníka či blízkých osob, který směřuje ke zlepšení sociální služby. Projednají se na poradách.
Stížnost - sdělení, jehož předmětem je nějaký nedostatek ve způsobu poskytování sociální služby, nesprávné jednání zaměstnanců Domova. Stěžovatel vyjadřuje nespokojenost se způsobem poskytování služeb nebo jejich kvalitou.
Na připomínky, návrhy, podněty neodpovídáme písemně.
Stížnosti, podněty, návrhy a připomínky lze podat:
- písemně (včetně e-mailem) případně na formuláři pro podávání stížností,
- ústně,
- telefonicky,
- osobně nebo prostřednictvím zástupce,
- anonymně.
Adresa pro podání stížnosti:
Domov pro
seniory Antošovice
Chalupova 1/1
711 00 Ostrava - Antošovice
Mgr. Kateřina Krenželoková - vedoucí domova
pro seniory Antošovice
Tel: 601 698 591
e-mail: kkrenzelokova@ssso.cz
V budově
Domova jsou rozmístěny schránky, do kterých je možné stížnosti vhodit. Schránky
jsou pravidelně otevírány a jejich obsah je předán vedoucí Domova
k zaevidování.
Pokud je stížnost na kvalitu a způsob
poskytovaní služeb sdělena ústně - příjemce (pracovník Domova pro seniory
Antošovice) stížnost zaznamená do připraveného formuláře a předá vedoucí
Domova. Odpověď na stížnost obdržíte obvykle do 28 dní od podání. Odpověď
na anonymní stížnost je zpravidla zveřejněna po dobu 10 dnů na nástěnce
v budově Domova.
Stížnost se považuje za vyřízenou, jakmile
po jejím prošetření byla učiněna opatření která vedou k odstranění
zjištěných závad a stěžovatel byl o tom vyrozuměn.
V případě nespokojenosti
s vyřízením stížnosti se můžete dále obrátit například na zřizovatele
SSSO, p. o., Veřejného ochránce práv nebo na Český helsinský výbor, a
další.
Další kontakty na instituce, kde je možno podat stížnost:
Veřejný ochránce práv Český helsinský výbor
Údolní
39 Štefánikova 21
602 00
Brno 150 00 Praha 5