Stížnosti
Informace o podávání stížností na kvalitu a způsob poskytování odlehčovací pobytové služby
Jak chápeme stížnost v odlehčovací pobytové službě?
Stížnost je ústně, písemně či telefonicky vyjádřená nespokojenost s poskytováním odlehčovací pobytové služby. Stížnosti slouží jako zpětná vazba výsledků námi poskytované služby, jsou podnětem pro zlepšování její kvality a slouží k ochraně práv a zájmů uživatelů.
Kdo může podat stížnost?
- Uživatel služby (osoba, které je nebo byla poskytována odlehčovací pobytová služba)
- Za uživatele může podat stížnost:
- Zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce uživatele
- Osoba blízká (nemůže-li stížnost podat uživatel s ohledem na zdravotní stav či proto, že již zemřel)
- Zmocněná osoba uživatelem
- Člen domácnosti uživatele, oprávněný k zastupování tohoto uživatele podle občanského zákoníku - Zaměstnanec poskytovatele služby
Jak stížnost podat? (s uvedením kontaktů nebo anonymně):
- ústně:
- osobně: při ústně podané stížnosti je se stěžovatelem sepsán záznam o podání stížnosti na příslušném formuláři - telefonicky: na níže uvedené kontakty. O telefonické stížnosti na poskytování odlehčovací pobytové služby je pracovník vždy povinen učinit záznam
- písemně:
- zasláním na adresu vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby či řediteli příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava
- zasláním na email vedoucí odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby nebo na email ředitele příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava
- vložením do schránek na stížnosti - schránka je umístěna na oddělení lůžek odlehčovací pobytové služby v DPS Hladnovská 757/119a, Ostrava - Muglinov
- datovou schránkou
Lhůty pro vyřízení stížností:
- Stížnost lze podat ve lhůtě do 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
- Stížnost je vyřizována bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od přijetí stížnosti. Lhůtu lze v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů, o prodloužení je stěžovatel informován.
- Informace o vyřízení anonymní stížnosti bude zveřejněna na veřejně přístupné nástěnce na oddělení OPS a na webových stránkách www.ssso.cz, a to po dobu nejméně 10 dnů po uplynutí lhůty pro její vyřízení. Zveřejněna bude pouze obecná informace o vyřízení stížnosti s ohledem na ochranu osobních a citlivých údajů.
Kdo a jak stížnost vyřizuje a kdy je stížnost považována za vyřízenou?
- Stížnosti vyřizuje vedoucí oddělení OPS a PS po prošetření všech okolností týkajících se stížnosti.
- Všechny stížnosti jsou evidovány a vyřizovány písemně. Stěžovatel má právo nahlížet do dokumentace, kterou poskytovatel vede o stížnosti, pořizovat z ní kopie nebo výpisy.
- Stížnost je považována za vyřízenou, jakmile po jejím prošetření dojde k nápravným opatřením a stěžovatel je o tom písemně informován.
- I v případě, že stížnost není uznána za oprávněnou, musí být stěžovateli zaslána písemná zpráva o jejím vyřízení v souladu s danými lhůtami.
- Podání stížnosti nesmí mít negativní dopad na toho kdo si stěžuje, ani na toho koho se stížnost týká.
Kontakty a místa podání stížností
Adresa a kontakt pro možnost podání
stížnosti vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby:
Mgr. Darina Kolková – vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby
Tel: 596 245 502, 602 369 430
e-mail: dkolkova@ssso.cz
Oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby
DPS Hladnovská 757/119a
712 00 Ostrava Muglinov
Adresa a kontakt pro možnost podání stížnosti či žádosti o přešetření vyřízené stížnosti řediteli příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava:
Ing. Jiřina Halamčáková - ředitelka
Tel.: 555 131 620, 724 676 258
e-mail: jhalamcakova@ssso.cz
ID datové schránky: cfgbtjj
Příspěvková organizace Sociální služby Slezská Ostrava
Stará cesta 125/4,
711 00 Ostrava
Další možnosti, kde lze podat stížnost:
Zřizovatel
Statutární město Ostrava
Městský obvod Slezská Ostrava
Těšínská 138/35
710 00 Slezská Ostrava
Adresa elektronické podatelny: posta@slezska.cz
ID datové schránky: 56zbpub
Veřejný ochránce práv
Údolní 39
602 00 Brno
www.ochrance.cz
Český helsinský výbor
Štefánikova 216/21
150 00 Praha
www.helcom.cz
Co dělat, když nejste spokojeni s vyřízením stížnosti?
Pokud stěžovatel nesouhlasí s vyřízením stížnosti nebo pokud nebyla stížnost vyřízena včas, může do 60 dnů od doručení informace o vyřízení nebo od uplynutí lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení stížnosti. Nutno uvést důvod proč stěžovatel žádá o prověření stížnosti.
Kontakt na
Ministerstvo práce a sociálních věcí:
MPSV ČR
Na Poříčním právu
1/376
128 00 Praha
2
Datová schránka: sc9aavg
*Postupy pro podávání, přijímaní a vyřizování stížnosti jsou zpracovány ve Standardu kvality č. 7, který je k nahlédnutí u pracovníků Odlehčovací pobytové služby.