Stížnosti

Informace o podávání stížností na kvalitu a způsob poskytování pečovatelské služby

Jak chápeme stížnost v pečovatelské službě?

Stížnost je ústně, písemně či telefonicky vyjádřená nespokojenost s poskytováním pečovatelské služby. Stížnosti slouží jako zpětná vazba výsledků námi poskytované služby, jsou podnětem pro zlepšování její kvality a slouží k ochraně práv a zájmů uživatelů.

Kdo může podat stížnost?

  •  Uživatel služby (osoba, které je nebo byla poskytována pečovatelská služba)
  •  Za uživatele může podat stížnost:
    - Zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce uživatele
    - Osoba blízká (nemůže-li stížnost podat uživatel s ohledem na zdravotní stav či proto, že již zemřel)
    - Zmocněná osoba uživatelem
    - Člen domácnosti uživatele, oprávněný k zastupování tohoto uživatele podle občanského zákoníku
  • Zaměstnanec poskytovatele služby

Stížnost může být podána (stížnost lze podat i anonymně):

  • ústně:
    osobně: při ústně podané stížnosti je se stěžovatelem sepsán záznam o podání stížnosti na příslušném formuláři.
  • telefonicky: na níže uvedené kontakty. O telefonické stížnosti týkající se způsobu a formy poskytování pečovatelské služby, je pracovník vždy povinen učinit záznam.
  • písemně:
    zasláním na adresu vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby či řediteli příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava
    zasláním na email vedoucí odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby nebo na email ředitele příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava
    vložením do schránek na stížnosti - schránka je umístěna ve společných prostorách v DPS Hladnovská 119a, Ostrava Muglinov nebo DPS Heřmanická 19, Slezská Ostrava 
    - datovou schránkou

Lhůty pro vyřízení stížností:

  • Stížnost lze podat ve lhůtě do 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
  • Stížnost je vyřizována bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od přijetí stížnosti. Lhůtu lze v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů, o prodloužení je stěžovatel informován.
  • Informace o vyřízení anonymní stížnosti bude zveřejněna na veřejně přístupných nástěnkách v DPS Hladnovská 119a, Ostrava - Muglinov a DPS Heřmanická 19, Slezská Ostrava a na webových stránkách www.ssso.cz, a to po dobu nejméně 10 dnů po uplynutí lhůty pro její vyřízení. Zveřejněna bude pouze obecná informace o vyřízení stížnosti s ohledem na ochranu osobních a citlivých údajů.

Kdo a jak stížnost vyřizuje a kdy je stížnost považována za vyřízenou? 

  • Stížnosti vyřizuje vedoucí oddělení OPS a PS po prošetření všech okolností týkajících
    se stížnosti.
  • Všechny stížnosti jsou evidovány a vyřizovány písemně. Stěžovatel má právo nahlížet do dokumentace, kterou poskytovatel vede o stížnosti, pořizovat z ní kopie nebo výpisy.
  • Stížnost je považována za vyřízenou, jakmile po jejím prošetření dojde k nápravným opatřením a stěžovatel je o tom písemně informován.
  • I v případě, že stížnost není uznána za oprávněnou, musí být stěžovateli zaslána písemná zpráva o jejím vyřízení v souladu s danými lhůtami.
  • Podání stížnosti nesmí mít negativní dopad na toho kdo si stěžuje, ani na toho koho
    se stížnost týká.

Kontakty a místa podání stížností

Adresa a kontakt pro možnost podání stížnosti vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby:

Mgr. Darina Kolková – vedoucí oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby

Tel: 596 245 502, 602 369 430

e-mail: dkolkova@ssso.cz

Oddělení odlehčovací pobytové služby a pečovatelské služby

DPS Hladnovská 757/119a

712 00 Ostrava Muglinov

Adresa a kontakt pro možnost podání stížnosti či žádosti o přešetření vyřízené stížnosti řediteli příspěvkové organizace Sociální služby Slezská Ostrava:

Ing. Jiřina Halamčáková - ředitelka

Tel.: 555 131 620, 724 676 258

e-mail: jhalamcakova@ssso.cz

ID datové schránky: cfgbtjj

Příspěvková organizace Sociální služby Slezská Ostrava

Stará cesta 125/4,

711 00 Ostrava

Další možnosti, kde lze podat stížnost:

Zřizovatel:
Statutární město Ostrava
městský obvod Slezská Ostrava
Těšínská 138/35
710 00 Slezská Ostrava

Adresa elektronické podatelny: posta@slezska.cz 

ID datové schránky: 56zbpub

Veřejný ochránce práv
Údolní 39
602 00 Brno

www.ochrance.cz

Český helsinský výbor
Štefánikova 216/21
150 00 Praha

www.helcom.cz

Co dělat, když nejste spokojeni s vyřízením stížnosti?

Pokud stěžovatel nesouhlasí s vyřízením stížnosti nebo pokud nebyla stížnost vyřízena včas, může do 60 dnů od doručení informace o vyřízení nebo od uplynutí lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení stížnosti. Nutno uvést důvod proč stěžovatel žádá o prověření stížnosti.

Kontakt na Ministerstvo práce a sociálních věcí:
MPSV ČR
Na Poříčním právu 1/376
128 00 Praha 2

Datová schránka: sc9aavg


*Postupy pro podávání, přijímaní a vyřizování stížnosti jsou zpracovány ve Standardu kvality č. 7, který je k nahlédnutí u pracovníků pečovatelské služby.